Infografikk om Konverteringsoptimalisering

Alt du må vite om Konverteringsoptimalisering på under 120 sekunder

Konverteringsoptimalisering (CRO) er et relativt nytt fenomen for mange, spesielt her i Norge.

Så for å gi deg en kjapp intro har jeg laget denne norske infografikken som forklarer deg innledningsvis alt du må vite om CRO på under 120 sekunder.

Dersom du vil ha en grundigere gjennomgang kan du lese artikkelen min Den Ultimate Guiden til Konverteringsoptimalisering for Nybegynnere.

Infografikk om Konverteringsoptimalisering

Klikk på bildet for å se større versjon.

Konverteringsoptimalisering-Infografikk

 

Oppsummering og konklusjon:

Det er skremmende at kun 11% av markedsførere bruker data som grunnlag for sine beslutninger, når nøkkelen til å lykkes med digital markedsføring er så sterkt knyttet opp til måling og testing.

Dersom du bare tar beslutninger basert på dine egne antakelser vil du, i mange tilfeller, bomme på målet.

(Psst… Det er ofte mye enklere å komme i gang med A/b-testing og skikkelig effekmåling når du bruker dedikerte landingssider).

Uavhengig av hvilken tiltak du for øyeblikket kjører, om det er på Google, sosiale medier, bannere eller annet, så er den eneste måten du virkelig finner ut hva som funker og ikke, systematisk og kontinuerlig testing.

Nettopp dette er det konverteringsoptimalisering handler om.

Konverteringsoptimalisering er en prosess som ved ulike metoder for systematisk måling, analyse, testing og optimalisering gjør at flere besøkende på nettstedet ditt konverterer og blir kunder.

Slik får du dypere innsikt og stadig bedre og bedre resultater.

Les mer på KonverteringsBloggen om:

//Jan-Ove

P.s. Hvordan jobber du med konverteringsoptimalisering?

Bidra gjerne og kom med spørsmål eller innspill i kommentarfeltet under.

Bygg inn dette bildet på nettsiden din(kopier koden under):

Ingen kommentarer enda.

Legg igjen en kommentar