Fremhevet bilde: Dedikerte landingssider

Landingssider: Alt du bør vite om dedikerte landingssider

Det er få ting du kan gjøre, om i det hele tatt noen, som kan forbedre effekten fra din digitale markedsføring og annonsering så raskt som en eller flere dedikerte og veloptimaliserte landingssider.

Som du kanskje har erfart så blir det bare vanskeligere og vanskeligere å få god ROI via Google Adwords og andre PPC-kanaler, så fokus på konverteringsoptimalisering er viktigere enn noen gang.

Men hvor skal du begynne?

Disse bruker dedikerte landingssider

Bruker dedikerte landingssider: Disse kjente merkevarene bruker alle dedikerte landingssider. Gjør du?

Amazon og Avis bruker dedikert landingssider, store sosiale nettverk som Facebook, LinkedIn og Twitter bruker dedikerte landingssider, ja til og med Barack Obama bruker dedikerte landingssider til å forbedre konverteringsraten sin, få høyere effekt og til slutt vinne presidentkampanjen.

Likevell er det sjokkerende få her i Norge som faktisk er kommet i gang med dedikerte landingssider for å få sving på kampanjene sine.

Landingsside eksempel fra Twitter

BONUS: Få gratis PDF og oppdag 10 lovlige markedsføringsverktøy ekspertene bruker for å få en jevn strøm med betalingsvillige kunder automatisk hver måned. Klikk her og få den gratis nå.

Jeg skriver derfor denne guiden for å virkelig sette dedikerte landingssider på kartet og samtidig gi deg som markedsfører og selger produktene og tjenestene dine på nettet en innføring i hva dedikerte landingssider er og hvorfor du seriøst må begynne å bruke de du også – pronto – før konkurrentene dine gjør det!

Helt konkret, så vil du i denne guiden lære:

Men en liten advarsel…

Dersom du ikke kjenner til begrep som konverteringsrate, konverteringsoptimalisering eller A/B-testing, så anbefaller jeg deg å lese disse artiklene først slik at vi begge er på samme side:

Så med det sagt, la oss komme i gang, slik at du også kan bruke dedikerte landingssider til å få flere leads, henvendelser og kunder fra dine kampanjer, uten at du må bruker mer penger på annonsering.

Begrepet «landingsside» kan strengt tatt brukes om alle typer sider som en besøkende «lander på» etter de har klikket på noe, en link, en knapp, en banner, eller en annonse. I denne artikkelen vil jeg for enkelhetsskyld referere til «dedikerte landingssider», som oftest ligger eksternt fra din vanlige hjemmeside eller for eksempel på et subdomene. Prinsippene i denne artikkelen kan uansett også brukes for å forbedre effekten på vanlige hjemmesider eller andre typer landingssider.

Hva er en dedikert landingsside (og hvordan er de forskjellig fra vanlige hjemmesider)?

Når vi sammenligner vanlige hjemmesider med dedikerte landingssider tar det ikke lang tid å se hvorfor dedikerte landingssider er en nøkkel til flere leads, henvendelser og kunder fra dine kampanjer.

Illustrasjon: Vanlig hjemmeside vs. dedikert landingsside

Det store problemet med vanlige hjemmesider, spesielt når de brukes i forbindelse med betalt annonsering som Facebook-, Google, eller banner-annonsering, eller andre kampanjer som for eksempel nyhetsbrev-utsendelser eller sms-kampanjer, er at den:

  • har flere formål
  • har flere budskap
  • har flere lenker/mye navigasjon
  • skal tilfredstille behovene til flere segment/målgrupper (tenk: nye kunder, eksisterende kunder, leverandører, samarbeidspartnere, ansatte)
  • gir brukeren mulighet til å ta flere handlinger
  • neppe er optimalisert for konverteringer

Problemet med vanlige hjemmesider

For eksempel, om jeg besøker nettstedet ditt så kan jeg helt sikkert lese om bedriften din og dine ansatte, jeg kan finne frem til alle dine produkter og tjenester, jeg kan se tidligere prosjekter eller kunder du har jobbet med, jeg kan lese bloggen din (ja for du har vel en blogg i 2015?), jeg kan like Facebook-siden din og selvsagt også finne kontaktinformasjonen din.

«En vanlig hjemmeside har ofte flere formål, flere budskap og brukeren kan ofte ta flere, ulike handlinger».

Det er forsåvidt vell og bra at hjemmesiden din er slik, og den har selvsagt en hensikt og sin plass i markedsføringsstrategien din, men test etter test etter test har vist at i forbindelse med kampanjer, betalt annonsering og andre trafikkilder som du kan kontrollere, så bør du ikke bruke den.

Okey, fint og flott tenker du… Men hvordan er dedikerte landingssider annerledes egentlig?

Jo, dedikerte landingssider derimot:

  • er skreddersydd trafikkilden eller kampanjen din
  • har ett formål
  • kommuniserer ett budskap
  • har én Call-to-action
  • skal tilfredstille behovene til ett segment/målgruppe (om gangen)
  • gir brukeren muligheten til å kun ta én handling
  • er enkle å A/b-teste for å maksimere konverteringsraten

Hemmeligheten til landingssider som virkelig funker er at jeg må få den informasjonen jeg trenger for å ta beslutningen du ber meg om å ta, men du fjerner alt som er uverflødig og unødvendig relatert til denne primære handlingen.

Illustrasjon: Dedikert landingsside

«En dedikert landingsside er skreddersydd én kampanje eller trafikkilde, den har ett budskap og kun én handling brukeren kan gjennomføre».

Så om kampanjen din blir suksess eller fiasko kan i stor grad da altså stå og falle på «hvor» du sender trafikken… Til hjemmesiden (noe generelt) eller en dedikert landingsside (spesifikt).

Lær hvordan du får full kontroll på tallene dine: Slik setter du opp Google Analytics og målsporing.

Et konkrete eksempel på en vanlig hjemmeside vs. en dedikert landingsside

Her er fremsiden på Bisnode sin vanlige hjemmeside:

Eksempel på vanlig hjemmeside - Bisnode.no

Vanlig hjemmeside: Slik kan en vanlig hjemmeside se ut, eksempel fra Bisnode.

Her har du rikelig med budskap og valgmuligheter å velge mellom. Ingenting galt med det i seg selv, det kommer bare ann på hva hensikten er, hva du egentlig ønsker at jeg skal gjøre.

Her er en av Bisnode sine dedikerte landingssider:

Eksempel på dedikert landingsside - Bisnode subdomene

Dedikert landingsside: Slik kan en dedikert landingsside se ut, eksempel fra Bisnode.

Her har er alt fluff fjernet og du står igjen med et budskap og et valg å ta: Vil du prøve du kredittsjekk-løsningen fra Bisnode eller ikke?

Og når vi styrer trafikken som kommer inn til denne siden så er det enkelt for oss å vite at intensjonen til den besøkende stemmer ganske godt overens med tilbudet de får på denne siden, som igjen gir en god konverteringsrate.

Alright, jeg tror du catcher poenget, så la oss bryte det litt mer ned…

Hvorfor gir dedikerte landingssider bedre effekt?

Jo, det er det i hovedsak 3 grunner til.

1_grønn

Fordi de har høyere gjennomgående relevans

Dersom jeg besøker nettstedet ditt, har du i snitt mellom 10-20 sekunder på deg til å overbevise meg om at du er verdt tiden min og kan hjelpe meg med det jeg trenger hjelp til.

Siden du kan skreddersy og tilpasse landingssiden etter annonsen eller trafikkilden gir det deg muligheten til å skape en større gjenkjennelseseffekt, eller scent.

Dette gjelder både grafisk, kontekstuell og i forhold til budskapet slik at du får en høyere gjennomgående relevans som igjen forbedrer konverteringsraten.

Landingssider gir høy gjennomgående relevans fra trafikkilde til landingssiden

Fargene blir tatt opp igjen, budskapet er det samme og bildebruken er konsekvent = Høy gjennkjennelseseffekt og gjennomgående relevanse.

Eller ta dette klassiske eksempelet fra 37 signals.

Stor gjennkjennelseseffekt.

Highrise eksempel: Annonse og landingsside

Tips: Målsetningen din er at brukeren ubevist skal tenke: «Ja, jeg er på rett plass. Dette var i tråd med det jeg forventet å finne når jeg trykket på annonsen/lenken/knappen»

2_grønn

Fordi de er spesifikke og ikke generelle

Igjen, de aller fleste hjemmeside er generelle fordi de må tilfredstille behovene til flere brukersegment.

Ta for eksempel Turbuss Vest i Bergen.

De selger tjenester knyttet til persontransport (generelt), det vil si at de hjelper deg med turbusser (spesifikt), minibusser (spesifikt) og limousiner (spesifikt) avhengig av dine transportbehov.

I en test vi kjørte for de, der Google Adwords var trafikkilden (målrettet mot brukere i Hordaland), ble brukeren ikke sendt til deres vanlige hjemmeside, men til 3 dedikerte landingssider som var tilpasset det brukeren spesifikt var ute etter (turbuss, minibuss eller limousine) ikke bare generelt (persontransport).

Det fungerte på denne måten:

Brukeren søker etter «Leie Turbuss i Bergen» eller andre nøkkelord relatert til turbuss…

Trafikkilde: Google Adwords

 

…og blir ikke sendt til deres vanlige hjemmeside, men til landingssiden om turbusser her:

Landingsside for Turbuss Vest - Turbuss

Brukeren søker etter «Leie minibuss» eller relaterte nøkkelord —> Kommer til landingssiden om minibuss her:

Landingsside for Turbuss Vest - Minibuss

Brukeren søker etter «Leie limouisine» eller relaterte nøkkelord —> Kommer til landingssiden om limo her:

Landingsside for Turbuss Vest - Limousine

Legg merke til at det ikke nødvendigvis er de store endringene som skal til (vi byttet bare ut tittel, litt tekst og bildet slik at det ble relevant og spesifikt), layouten er akkurat den samme.

Resultatene? 

Denne kampanjen gav Turbuss Vest 51,6 kroner igjen for hver krone investert i annonsering. Og som en fun-fact kan det også nevnes at konverteringsraten på landingssiden var også 459% bedre enn på hjemmesiden.

Tips: Jo mer spesifikk målgruppe du går etter med et spesifikt (og relevant selvsagt) budskap/tilbud, jo høyere blir stort sett konverteringsraten.

3_grønn

Fordi brukeren kun kan ta èn konkret handling

Alt på landingssiden din er designet rundt denne ene hensikten: At jeg som bruker skal gjennomføre den ene handlingen du vil jeg skal ta.

Ikke 10, ikke 4, ikke 2. Men 1.

Alt som støtter opp under denne ene hensikten får være med på siden, alt som er distraksjoner er overflødig og skal vekk.

Mer om hva du bør ha med og hva du utelukker finner du litt lengre nede i denne bloggposten.

Og dersom du på død og liv absolutt vil ha meg til å gjøre flere ting så del det opp i flere steg.

Hvilke typer dedikerte landingssider finnes og når bruker jeg de?

Det er strengt tatt kun fantasien som setter en stopper for bruken av dedikerte landingssider, men som en tommelfinger-regel så benytter du dedikerte landingssider når på kampanje-trafikk, det vil si at du kan kontrollere trafikkilden.

Du bruker det for eksempel ikke dedikerte landingssider i tilknytning til søkemotoroptimalisering (SEO) siden dette er utenfor din kontroll og noe du på mange måter er i Google’s nåde på i forhold til hvorvidt du rangerer eller ikke.

Når det kommer til hvilke typer dedikerte landingsside som finnes, så er stopperen her også kun kreativiteten, men i et forsøk på å gjøre dette oversiktlig kan vi dele disse opp i 3 kategorier, der en nok er litt kontroversiell.

1. Opt-in-sider eller landingssider for leadsgenerering

Enkle sider der hensikten er å få fatt i dine potensielle kunder sin kontaktinformasjon slik at du kan følge de opp.

Landingsside eksempel: Konverteringsbloggen

Opt-in side: Eksempel fra en av våre egne landingssider brukt for å generere leads.

 

Eksempelet over er en av våre egne opt-in landingssider der vi bytter en verdifull PDF med 10 lovlige markedsføringsverktøy mot kontaktinformasjonen din.

Dette er et vinn-vinn for begge parter og en velbrukt content marketing strategi.

Vi gir bort noe av verdi, får en lead og demonstrerer at vi (forhåpentligvis) har peiling. Du får nyttig og relevant innhold uten noen økonomiske forpliktelser og kan ta en beslutning i ro og mak om det er verdt å høre på oss eller ikke.

Klikk her for å se den live og for å få PDFen du også.

2. Click-through-sider

Click-through-sider er dedikerte landingssider der den hensikten er å utdanne brukeren og få han til å klikke seg videre eller «gjennom» til neste side.

De er ofte brukt i salgstrakter/funneler der du leder brukeren gjennom flere steg eller mikro-forpliktelser slik at det ikke blir overveldende, men håndterbart.

Små baby-steg-for-steg mot det endelige målet.

Her er et eksempel på click-through landingsside for Dovre Forvaltning.

Click-through landingsside eksempel - Dovre Forvaltning

Click-through landingsside: Eksempel på Click-through landingsside fra Dovre Forvaltning

 

Basert på mitt informasjonsbehov, risikoen knyttet til hva du ber meg om å gjøre og hvor i kjøpsprosessen jeg er, så får landingssidene ulik form og lengde.

En annen bruk av click-through landingssider er å utdanne eller kvalifisere besøkende slik at de kan forstå hva det er du egentlig selger, om det er riktig for dem eller ikke å ta det neste steget.

Et godt eksempel på det er QuickPlay, som selger reboundere.

Usikker på hva en rebounder er du også ja?

Vell, nettopp derfor kan en landingsside hjelpe deg:

Click-through landingsside eksempel: QuickPlay

Click-through landingsside: QuickPlay bruker click-through landingssider for å utdanne og varme opp brukeren før de sendes videre til nettbutikken.

 

Når du klikker på lenkene i «menyen» i toppen så scroller du bare nedover siden til den seksjonen som besvarer det du lurte på.

Det samme gjelder de blå CTA-knappene. Disse sender deg videre til seksjonen under.

De eneste knappene som «sender deg videre» til neste side er de oransje.

Slik funker det:

quickplay-eksempel-scroll

3. Salgssider

(Her vil nok de lærde strides om en salgsside faktisk er en landingsside eller ikke… Fair enough… Det har jeg ikke noe behov for å krangle om, men jeg tar de med her siden slike sider bare blir mer og mer vanlig + at man ofte bruker samme type verktøy for å bygge de).

Salgssider er korte eller lengre sider der hensikten er, som navne tilsier, å få brukeren til å kjøpe et produkt eller en tjeneste.

Lengden på siden avhenger av hvor varm eller kvalifisert trafikken du sender til siden er, hvor godt de kjenner produktet du selger og hvor stor forpliktelse eller risiko det er for brukeren i å gjennomføre den handlingen du ønsker de skal ta.

Basert på dette så har jeg som bruker et informasjonsbehov som må tilfredstilles slik at jeg er trygg på at dette er riktig for meg og på at jeg tar en god og velinformert (kjøps)beslutning.

Eksempelet under er fra onlinekurset BliMagasinjournalist.

Salgsside eksempel - BMJ

Salgsside eksempel: Salgssiden til BliMagasinjournalist-kurset er bygget på samme prinsipper som landingssider generelt.

Lang som et vondt år, yes I know, men selger som bare rakker’n!

Okey… Der har du de 3 mest grunnleggende bruksområdene for landingssider.

Så er jo det store spørmålet:

Hva skal jeg ha med på landingssiden og hva skal jeg droppe?

Og som med så mange andre ting så er det ikke et «one-size-fitz-all»-svar på dette egentlig.

Hva du skal ha med på landingssiden din avhenger av hva formålet med siden er og hva du forsøker å få meg som bruker til å gjøre. Men på et generelt grunnlag kan vi si at…

Disse 7 elementene bør du ha med på landingssiden din:

7 universale elementer på en landingsside

  • 1: En tydelig overskrift – en «value proposition» (som på godt norsk kan oversettes med et verdiforslag eller «et godt tilbud») som tar opp igjen budskapet fra annonsen/lenken/knappen. Den bør også snakke direkte til din målgruppe og formidle en fordel eller noe av verdi for meg
  • 2: En sub-head – en forklaring av tilbudet/det brukeren får som plasseres over skjermkanten slik at brukeren ikke trenger å scrolle
  • 3: Punktliste – med utfyllende informasjon. Avhengig av kompleksiteten på tilbudet/det du gir brukeren på landingssiden så kan det kreve mer informasjon og en grundigere forklaring (husk å «selge» fordeler for meg som bruker, ikke bare egenskapene til produktet/tjenesten)
  • 4: Et relevant bilde – gjerne av «helten», som er deg, produktet eller tjenesten du tilbyr på landingssiden (alternativt kan du bruke et bilde som illustrerer hva brukeren får)
  • 5: Et CTA (Call to Action) – et tydelig skjema, en lenke, en knapp, eller hva det måtte være du ønsker jeg skal gjøre
  • 6: Sosiale bevis – som kundeuttalelser, referanselogoer, bransje-sertifiseringer eller andre element som bygger tillitt og troverdighet
  • 7: Lenke til personvern – som helst bør åpnest i en pop-up eller light-box slik at brukeren ikke klikker seg bort fra landingssiden (OBS: denne glemmer mange – og er en av grunnene til at annonsekontoer på Facebook ryker i hytt og pine om dagen).

Men det handler ikke bare om hva du skal ha med, det er vell så viktig å huske på at…

Dette bør du ikke ha med:

  • En navigasjonsmeny – dersom du må ha det, så kan det være en scroll-down-meny som ikke sender brukeren vekk fra siden, men istedenfor videre nedover til neste seksjon på siden
  • Unødvendige lenker – til «om oss» eller andre sider. Som bruker skal jeg få all informasjonen jeg trenger til å kunne ta en beslutning om det du vil jeg skal gjøre er riktig for meg eller ikke på selve landingssiden.
  • Distraherende elementer – som Twitter strøm, Facebook-like-boks eller urelevante bilder
  • Uklar tekst – både tekst som er vanskelig å lese og tekst som bare er fyll, pjatt og selvskryt
  • Skumle skjema – med unødvendig mange felt

Ribb vekk alt som ikke er relevant og som ikke hjelper meg som besøkende til å ta handlingen du ønsker jeg skal ta.

Hvordan du vet hvilke element som er relevante og hvilke som er unødvendige, spør du?

Det er det strengt tatt bare A/B-testing som kan gi deg svaret på.

Hvilke verktøy kan jeg bruke?

I gamle dager måtte du være utvikler og kunne kode får å lage hjemmesider som så bra ut.

Så kom WordPress på banen og plutselig kunne Hvermannsen lage fantastiske hjemmesider uten teknisk kompetanse og til en brøkdel av den opprinnelige prisen.

Det samme har skjedd med dedikerte landingssider de siste årene.

I starten måtte du hardkode disse selv, men nå finnes det superenkle verktøy som lar deg peke, klikke og redigere både tekst, layout og ulike elementer i enkle og oversiktlige dra-og-slipp redigeringsverktøy.

Her er noen av de:

Verktøy #1 – Unbounce

Unbounce skjermdump

Unbounce er et verktøy som lar deg bygge, A/b-teste og publisere dedikerte og mobiltilpassede landingssider uten IT.

Du gjør alt sammen i et enkelt og oversiktlig «dra-og-slipp»-kontrollpanel der du enten kan velge å bruke en av de mange malene som følger med (og bare endre på tekst, plassering og bilder) eller du kan velge å bygge ting opp fra bunnen av.

Som med mange SaaS-løsninger så kan du prøve Unbounce gratis i 30 dager, etter dette starter prisene fra $49 pr. mnd.

Dette verktøyet passer for deg som vil ha full kontroll og som må ha ting akkurat på din måte.

Alternativer til Unbounce er Lander eller Instapage.

Verktøy #2 – LeadPages

Leadpages - Landingsside verktøy

LeadPages fungerer på stort sett på samme måte som Unbounce, og det er disse som er de to mest etablerte aktørene i denne «verktøy-som-lar-deg-bygge-landingssidene-dine-selv»-nisjen.

Det som i hovedsak skiller disse to fra hverandre er at i LeadPages kan du ikke bygge sidene dine opp fra scratch uten å måtte kode. Du er altså begrenset til å tilpasse de eksisterende malene som finnes inne i verktøyet eller i den tilhørende markedsplassen der du kan kjøpe andre designere/markedsførere sine landingssider.

Fordelen med LeadPages kontra Unbounce er at det er færre «bevegelige deler», som gjør at læringskurven ikke er så bratt i LeadPages, og dermed gjør dette verktøyet det lettere å komme i gang og faktisk få publisert landingssidene dine.

Personlig synes jeg LeadPages blir for begrensende fordi jeg ofte vil gjøre layout-endringer og ikke bare endre tekst og bilder eller fjerne et element eller to, men til å komme i gang med er det slettes ikke dårlig.

Prisen starter fra $37 pr. mnd, men denne pakken mangler A/b-testings-funksjonaliteten, som jeg mener er helt essensiell, og for å få denne funksjonen må du opp på pakken som ligger på $67 pr. mnd.

Dette verktøyet passer for deg som vil bruke predefinerte maler og enkelt kunne tilpasse tekst og bilder slik at det passer for det du holder på med.

Verktøy #3 – Optimizepress

OptimizePress - Landingsside verktøy

Optimizepress er et spesiallaget tema for å bygge dedikerte landings- og salgssider basert på WordPress-plattformen.

OptimizePress lar deg gjøre stort sett de samme tingene som både LeadPages og Unbounce (bortsett fra A/b-testing – dette trenger du for eksempel et tredje-parts verktøy som VWO til) gjennom et eget kontrollpanel inne i WordPress. Det følger med maler som du kan tilpasse, du kan velge å bygge fra scratch, sidene er responsive og du kan enkelt integrere løsningen med andre 3-parts verktøy som for eksempel MailChimp for e-postutsendinger eller nevnte VWO for A/b-testing.

I tillegg til å lage landingssider kan du også ta i mot betaling med OptimizePress og du kan lage egne medlemsskapsportaler for å beskyttet eller betalt innhold.

Prisen for OptimizePress avhenger av hvor mange sider du ønsker å benytte temaet på, men starter fra $97 (mrk. dette er en engangskost, ikke fra måned-til-måned som med de andre).

Passer for deg som ikke vil ha månedlig betaling men heller betale en engangssum, som liker å gjøre alt i WordPress (og som kjenner til WordPress + hosting etc.) og som vil bygge mer enn bare landingssider.

Hvilken bær du velge?

Siden jeg ikkje kjenner deg og dine spesifikke behov, så er min generelle anbefalning å teste et par av de som har gratis prøveperioder eller pengene-tilbake-garantier, lek litt rundt og forsøk å finn det som passer best til deg, dine preferanser og hva du forsøker å oppnå.

DISCLAIMER: Vi blir ikke kompensert for å anbefalle disse verktøyene, men deler de fordi vi bruker de selv og mener det er fornuftige alternativer til verktøy for å bygge landingssider med.

Oppsummering og konklusjon:

BONUS: Få gratis PDF og oppdag 10 lovlige markedsføringsverktøy ekspertene bruker for å få en jevn strøm med betalingsvillige kunder automatisk hver måned. Klikk her og få den gratis nå.

Dedikerte landingssider er en utrolig effektiv måte å forbedre konverteringsraten din på slik at du får flere leads, henvendelser og kunder fra kampanjene dine.

De holder altså til separat fra din vanlige hjemmeside og får kun trafikk via kampanjer.

Dette gjør at de kan være mer spesifikke (og ikke generelle som en vanlig hjemmeside ofte er) + at det gjør A/b-testing, optimalisering og rapportering mye enklere.

Som du har sett er det å komme i gang med dedikerte landingssider verken særlig dyrt eller himla vanskelig.

Det koster deg et par hundre kroner i måneden for et skikkelig verktøy som Unbounce eller LeadPages og så er det bare prøving og feiling (eller testing og læring som jeg liker å kalle det) som skal til for å få sving på sakene.

Oppsiden er på den andre siden latterlig stor, og det å se forbedringer i antall leads, henvendelser og kunder som genereres fra kampanjene dine på 10-200% er slettes ikke uvanlig dersom du ikke bruker dedikerte landingssider i dag.

Når du lager dine første landingssider så husk på at:

  • De skal være spesifikke og ikke generelle
  • Brukeren skal kun kunne ta én konkret handling
  • Fjern alt som er overflødig og distraherende

Og et siste tips: Bruk ALLTID dedikerte landingssider på betalte annonse-kampanjer – vist ikke er det neeeeesten garantert at du kaster tusenvis av kroner ut vinduet.

Les også: Hvordan Norges største årlige olje- og gassmesse økte konverteringsraten med 67,9% med A/b-testing.

Så, get to it!

Slutt å hiv penger ut vinduet og se til å kom i gang med dedikerte landingssider asap zulu!

//Jan-Ove

P.s. Hva er dine erfaringer med dedikerte landingssider? Hvilke resultater har du oppnådd?

Kom gjerne med innspill eller spørsmål i kommentarfeltet under.

Kilder:
The Landingpage Course

11 Responses to Landingssider: Alt du bør vite om dedikerte landingssider

  1. Thorstein 27/03/2015 at 09:18 #

    Veldig bra artikkel. På tide at norske bedrifter begynner å få øynene opp for dedikerte landingssider og funnels.

    • Jan-Ove 27/03/2015 at 09:48 #

      Takk for tilbakemelding, Thorstein!

      Ja, hvertfall når det skal så latterlig lite til for å komme i gang – og oppsiden er så himla stor!

      //Jan-Ove

  2. Peter Svenning 27/03/2015 at 15:37 #

    Oi. Jøsses. Som du skriver mann.
    Denne skulle jeg ønske noen hadde delt med meg for 3 år siden.

    Bruker sjøl Leadpages eller en programmerer rett i html når landingssidene bygges om.
    Og det har funka så bra at jeg rett og slett har glemt å oppdatere den vanlige hjemmesida. Men siden den også står og selger skal jeg nå skjerpe meg og oppdatere den med linker til mine landingsider..;) Ta det som et bevis på at Jan-Ove har rett;)

    • Jan-Ove 27/03/2015 at 15:43 #

      hehe… Etter råd fra Thomas Moen skal jeg forsøke med litt andre lengder og formater over påske. Men syns det er så viktig å ha disse grunnpillarene i bunn, om landingssider, konverteringsoptimalisering, konverteringsrater og A/b-testing. Nå er fundamentet på plass, så da kan vi bygge videre.

      Nice! Sjekk ut HelloBar, SleekNote eller SumoMe til å sende trafikk videre til landingssidene dine og til å samle leads direkte fra hjemmesiden. Meget snedne verktøy!

      God påske, gode mann!

      //Jan-Ove

  3. Georg Kamfjord 15/12/2015 at 11:27 #

    Utrolig nyttig og interessant for en som har forelest i markedsføring i over 30 år. Dette endrer jo både faget og praksisen fullstendig. Veldig bra!

    • Jan-Ove 15/12/2015 at 11:37 #

      Tusen takk for kommentar, Georg!

      Særdeles hyggelig å få gode ord fra «fagfolk» som deg 🙂

      Ja, det er jo mitt mål også: At det kan bety en forskjell og bidra til å forbedre effekten – noe det ifølge min erfaring så til de grader gjør.

      Ha en herlig god dag!

      //Jan-Ove

  4. silje 20/05/2016 at 18:43 #

    Hei og hå, et par spørsmål fra en soon to be-landingsside jente:

    -Er Leadpages kompatibel med mailpoet ,vet du noe om det?

    -Kan man i wordpress designe sin egen (eller få noen til å gjøre det) landings-side, og ha samme fordel med den som med de landingsside-forslagene du kommer med i artikkelen ?

    hjertelig takk for svar! bra artikkel, skrevet slik at tom. jeg skjønte mesteparten 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hvorfor bruke E-postmarkedsføring - TOMMY HOLTET - 08/03/2017

    […] http://www.konverteringsbloggen.no/landingssider/ http://www.websuksess.no/e-post/ […]

  2. E-postmarkedsføring - Johanne Skaatun - 13/03/2017

    […] Man kan ha unike landingssider for forskjellige kampanjer og målgrupper. Man kan for eksempel skille mellom nye og eksisterende kunder. Disse to gruppene trenger forskjellig info.(du kan lese mer om hvordan man lager bedre landingssider her) […]

  3. Guide; Hvordan komme i gang med e-post markedsføring – Ida Sofie Berggren - 15/03/2017

    […] http://www.konverteringsbloggen.no/landingssider/ […]

Legg igjen en kommentar